Een goede reputatie is van levensbelang
De Volkskrant, zaterdag 22-10-2011
Klik hier voor het hele artikel
Waarom niet het nieuwe besturen?
Mildred Hofkes in TheOptimist.nl – september 2011
Klik hier voor het artikel
Waarom het nieuwe werken nieuwe bestuurders nodig heeft, door Mildred Hofkes.
Publicatie in NRC Bijlage/Ode – 17 maart 2011
Zie hier het artikel (in PDF)
Vertrouwen is iets dat je aan anderen geeft, niet iets dat je kunt afdwingen.
Dubbelinterview met Mildred Hofkes en Tica Peeman in Slow Management Vertrouwen – voorjaar 2010.
Klik hier voor het hele artikel
Annemarie de Jong (directeur Change bij De Baak) n.a.v. het 1ste Nationale Reputatie Congres
Column in het Financieele Dagblad – maart 2010
Klik hier voor het artikel
Mildred Hofkes: ‘Alleen naar cijfers kijken is niet meer van deze tijd.’ Haarlems Bureau organiseert reputatiecongres.
Haarlems Dagblad -2 februari 2010.
Klik hier voor het artikel
Mildred Hofkes te gast bij het eenjarige Skipr Event in de Orangerie – Den Bosch
Skipr Talkshow tijdens Skipr event – Den Bosch 10 december 2009.
Klik hier voor Skipr Webtv en bekijk de talkshow: topvrouwen en de Skipr 99.
Ruud Koolen praat met Diana Monissen en Mildred Hofkes over topvrouwen in de zorg. Is er behoefte aan een excuus-Truus? Tineke Hirschler en Wim van der Meeren reageren.
Podcast interview met Mildred Hofkes
Management online – december 2009
Klik hier om het podcastinterview te beluisteren.
Lezing van Mildred Hofkes over reputatieonderzoek en –management
2e Books and Brains bijeenkomst van boekhandel H. de Vries te Haarlem – 04 november 2009
http://www.devriesboeken.nl/booksandbrains/
Bestuurlijke elite staat vernieuwing in de weg, Opiniestuk Mildred Hofkes
Het Financieele Dagblad (FD) – zaterdag 14 november 2009
Klik hier voor het artikel
Ceo’s ontsnappen met praatjes
Het Financieele Dagblad – 24 September 2009
Klik hier voor het artikel
Bedrijven komen te vaak weg met sociaal wenselijke boodschappen, terwijl hun medewerkers en klanten iets heel anders ervaren. Mooie verhalen over bestuurlijke vernieuwing, diversiteit en maatschappelijke verantwoordelijkheid worden vaak nauwelijks verwezenlijkt, stelt reputatiedeskundige Mildred Hofkes.
Is Nederland klaar voor een Chief Reputation Officer?
Persbericht – September 2009
Klik hier voor het volledige persbericht (PDF)
In Wisseling van de machtbespreekt Mildred Hofkes niet alleen de huidige problemen aan de top, zoals de beperkte doorstroom van vrouwelijk talent en het gebrek aan diversiteit in bredere zin, maar komt ze tevens met een vernieuwende strategie voor het leiden van een organisatie.
“Ik pleit voor een CRO, een Chief Reputation Officer”
Management & Literatuur – September 2009
Klik voor het artikel in pdf-formaat of de online publicatie.
In haar binnenkort te verschijnen boek Wisseling van de macht pleit Mildred Hofkes ervoor organisaties niet alleen te evalueren op de financiële resultaten maar ook op de reputatie van hun bedrijf. ‘Ik wil bestuurders laten nadenken over de vraag hoe zij waarde kunnen toevoegen voor alle stakeholders van hun bedrijf.
Een goede reputatie maak je zelf
Vakblad Zorgvisie – April 2009
Klik hier voor het gepubliceerde artikel (PDF)
Bureau Hofkes heeft een onderzoek uitgevoerd onder de ziekenhuisbestuurders van Nederland. Dit onderzoek is gepubliceerd in Zorgvisie, het magazine voor beleid en management van de zorgsector.
Groot reputatieonderzoek onder zorgbestuurders
Zorgvisie.nl – maart 2009
Klik hier voor het online artikel (PDF)
De meeste bestuurders van ziekenhuizen vinden dat de reputatie van de gezondheidszorg te veel wordt bepaald door de media, de politiek en de Inspectie voor de Gezondheidszorg. Dat blijkt uit een onderzoek van Bureau Hofkes Reputatiemanagement en Zorgvisie onder alle ziekenhuisbestuurders in ons land.
Onderzoek Bureau Hofkes in de Volkskrant
De Volkskrant – maart 2009
Voorpagina de Volkskrant – 7 maart, 2009
Vervolgpagina Economiekatern de Volkskrant – 7 maart, 2009
Op 7 maart 2009 werd een artikel gewijd aan een onderzoek van Bureau Hofkes naar Vrouwen aan de Top. Dit onderzoek kwam tot stand in samenwerking met de Volkskrant, en werd uitgevoerd onder de Top 200 Bestuurders van de Volkskrant. Zie hieronder voor het artikel.
Waar blijft de Chief Reputation Officer
Vakblad Communicatie – Februari 2009
Nederland is volstrekt niet bezig met professioneel reputatiemanagement, zegt Mildred Hofkes van Bureau Hofkes Reputatiemanagement. ‘Een gemiste kans. Bedrijven die niet bezig zijn met hoe ze in een wereld die gedomineerd gaat worden door YouTube-achtigen overkomen, gaan het verliezen’ Hofkes reageert op een artikel in de Communicatie van oktober 2008 over reputatiemanagement.
Reputatiemanagement: Goede naam vraagt om krachtig bestuur én toezicht
Website van Vakblad Zorgvisie – Januari 2009
“Iedere zorginstelling heeft de reputatie die zij verdient”
Op uitnodiging van DeNieuweCommissaris en Zorgvisie togen acht ervaringsdeskundigen naar Amsterdam om te discussiëren over de reputatie van de gezondheidszorg. Over één ding zijn de aanwezigen het in ieder geval eens: bestuurders hebben een goede raad van toezicht met een sterke positie nodig om misstanden aan te pakken.
Lees verder>>
De reputatie van onze bondscoach
De Telegraaf – oktober 2007
Mildred Hofkes werd gevraagd voor de rubriek ‘De Kwestie’ in De Telegraaf. ‘De persoonlijke reputatie van Marco van Basten als winnaar waarmee we ons kunnen vereenzelvigen, staat niet langer in verhouding tot de reputatie van een winnend Nederlands elftal’.
Lees verder >>
Is uw bedrijfsreputatie (goodwill) persoonsgebonden?
Column in Kennemer Business – Oktober 2007
Stel, u bent directeur/oprichter van uw eigen bedrijf. Na jaren hard werken denkt u na over een eventuele verkoop. U vraagt zich af wat uw bedrijf waard is in het economische verkeer. Naast de feitelijke waarde en de activa op de balans, wilt u immers ook beloond worden voor de opgebouwde reputatie (goodwill) van de organisatie. Maar staat die reputatie wel los van u als ondernemer?
Lees verder >>
Mildred Hofkes legt bedrijven langs de reputatielat
Quote – september 2007
‘Het laten uitvoeren van reputatieonderzoek draagt al bij tot een betere reputatie. Betrokkenen bij een bedrijf, of dat nou werknemers zijn of leveranciers, vinden het altijd positief dat je als organisatie interesse toont in wat je omgeving eigenlijk van je vindt. Bovendien is de uitkomst altijd verrassend. Als jij op een goede avond tien vrienden vraagt wat ze echt van je vinden, krijg je toch een ander beeld van jezelf. Zo werkt dat bij bedrijven ook.’
Lees verder >>
Nieuw kantoor geopend door Peer Mascini
Haarlem, mei 2007
Op donderdag 31 mei 2007 opende de bekende acteur Peer Mascini de nieuwe kantoorruimte van Bureau Hofkes. Tijdens de feestelijke bijeenkomst met zakenrelaties en klanten, wist Peer Mascini op ludieke wijze de aandacht te trekken met een knallende openingsact.
Lees verder >>
Reputatie nu eenvoudig wetenschappelijk meetbaar met Reputatiebarometer
Persbericht
Vanaf 1 oktober 2006 start reputatie-adviesbureau BHRM (Bureau Hofkes Reputatie Management) met de NovaView Reputatiebarometer®. Deze wetenschappelijke methode van onderzoek wordt gebruikt om de reputatie van een onderneming (of een publiek persoon) op een betrouwbare manier te meten. Bedrijven kunnen zo inzicht krijgen in de sterke en zwakke punten van hun reputatie. Het nieuwe beleidsinstrument is toegankelijk voor iedere organisatie die haar reputatie inzichtelijk wil maken en wil versterken. Dit geldt voor zowel kleine, als middelgrote en grote ondernemingen.
Lees verder »