Wat is het verschil tussen klanttevredenheidsonderzoek en reputatieonderzoek?

Klanttevredenheidsonderzoek is een goed instrument om vooraf opgestelde doelen te meten bij een klant. Aspecten zoals ‘kennis van het product’ of ‘vriendelijkheid van personeel’ zijn eenduidig en goed te achterhalen met klanttevredenheidsonderzoek. Deze onderzoeken zijn echter zender-georiënteerd. Om in te spelen op de behoeften van de klant is reputatieonderzoek nodig. Reputatieonderzoek volgens het Reputatiemodel Hofkes is ontvanger-georiënteerd. Laat uw klant bepalen welke verwachtingen zij hebben naar uw organisatie. Alleen zo leert u hoe uw organisatie zich kan ontwikkelen om aan deze verwachtingen te voldoen.Verschil klassiek en nieuw


Uw eigen reputatieonderzoek op maat!
neem contact met ons op

Telefoonnummer: 023 5281040
E-mail: info@bhrm.nl

Wat is het verschil tussen klanttevredenheidsonderzoek en reputatieonderzoek?

Klanttevredenheidsonderzoek is een goed instrument om vooraf opgestelde doelen te meten bij een klant. Aspecten zoals ‘kennis van het product’ of ‘vriendelijkheid van personeel’ zijn eenduidig en goed te achterhalen met klanttevredenheidsonderzoek. Deze onderzoeken zijn echter zender-georiënteerd. Om in te spelen op de behoeften van de klant is reputatieonderzoek nodig. Reputatieonderzoek volgens het Reputatiemodel Hofkes is ontvanger-georiënteerd. Laat uw klant bepalen welke verwachtingen zij hebben naar uw organisatie. Alleen zo leert u hoe uw organisatie zich kan ontwikkelen om aan deze verwachtingen te voldoen.

Lees hier meer over hoe een reputatieonderzoek wordt uitgevoerd of hoe stakeholdermanagement volgens de Methode Hofkes werkt.

Verschil klassiek en nieuw


Uw eigen reputatieonderzoek op maat!
neem contact met ons op

Telefoonnummer: 023 5281040
E-mail: info@bhrm.nl
Lees meer>>