• Skip to primary navigation
  • Skip to content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

Bureau Hofkes Reputatiemanagement

  • HOME
  • METHODE HOFKES
  • DIENSTEN
  • KLANTENPORTFOLIO
  • IN DE MEDIA
  • NIEUWSBRIEF
  • FAQ
    • Wat is het verschil tussen reputatie en imago?
    • Kan reputatiemanagement binnen het takenpakket van onze manager Communicatie worden geplaatst?
    • Wat is het verschil tussen klanttevredenheidsonderzoek en reputatieonderzoek?
    • Hoelang duurt het traject van reputatieverbetering?
    • Ik wil graag een reputatieonderzoek laten uitvoeren. Ik wil mijn P&O afdeling een actieve rol geven in het veranderingstraject. Kan dit?
    • Wat zijn de voordelen van reputatieonderzoek ten opzichte van ‘gewoon’ organisatieadvies?
    • Mijn bedrijf is recent op negatieve wijze in de publiciteit gekomen. Kan Bureau Hofkes mij advies geven over de wijze waarop ik de reputatieschade voor mijn bedrijf kan beperken?
    • Kan ik alleen een extern reputatieonderzoek laten uitvoeren?
  • OVER ONS
  • CONTACT

Extern reputatieonderzoek Havenbedrijf Amsterdam

Havenbedrijf Amsterdam stuurt op resultaten BHRM stakeholderreputatieonderzoek

Port of Amsterdam zet sinds 2015 nadrukkelijk in op waardecreatie onder haar stakeholders. Onder de noemer Port of Partnerships heeft Havenbedrijf Amsterdam met behulp van Bureau Hofkes een succesvol stakeholderbeleid ontwikkeld. Dit beleid sluit naadloos aan op hun visie om in 2030 een dynamische metropoolhaven te zijn: Amsterdam Metropolitan Port.

Het reputatieonderzoek van Bureau Hofkes heeft ons veel gebracht. Hoe je naar jezelf kijkt en hoe de buitenwereld tegen je aan kijkt, kan verschillend zijn. Het is waardevol om daar inzicht in te krijgen. Mede door hun analyse en adviezen hebben we een belangrijks strategische stap gemaakt in relatie tot de energietransitie.”
Koen Overtoom, CEO havenbedrijf Amsterdam.

BHRM Reputatiebarometer geïntegreerd in sturingsdashboard Port of Amsterdam

Middels de Methode Hofkes werkt de Port of Amsterdam actief aan reputatieverbetering van binnenuit. Het havenbedrijf heeft de BHRM Reputatiebarometer geïntegreerd in haar sturingsdashboard. Na een 0-meting, een intern reflectieonderzoek en een strategische sessie met de top van het havenbedrijf is in 2018 de 1-meting succesvol afgerond.

Reputatieonderzoek Havenbedrijf Amsterdam

(Bron: Strategisch document Havenbedrijf Amsterdam, Website Havenbedrijf Amsterdam)

Succesvol stakeholderbeleid Havenbedrijf Amsterdam

Havenbedrijf Amsterdam heeft zich het afgelopen jaar ontwikkeld tot voorloper binnen de energietransitie in samenwerking met haar stakeholders. Met een heldere visie op de circulaire economie gaat zij in dialoog met haar stakeholders. Zo brengt het havenbedrijf op advies van Bureau Hofkes een positieve beweging op gang die hen veel brengt. Het havenbedrijf heeft besloten om drie bijeenkomsten te organiseren voor de stad en de regio om relevante haventhema’s te bespreken. “Achterliggende reden is dat uit het reputatie-onderzoek 2015-2016 de aanbeveling kwam ons als havenbedrijf meer in publieke debatten te mengen en zo de kruisbestuiving tussen haven en metropoolregio te stimuleren“.
Lees meer >>>

Havenbedrijf Amsterdam: Binnen een jaar van ‘negeren’ naar ‘trendsetter’

Reputatieonderzoek Havenbedrijf Amsterdam zorgt voor goede reputatie
Het havenbedrijf heeft onlangs in haar jaarverslag het lopende reputatieonderzoek vermeld. Het wordt gezien als belangrijke stuurinformatie voor de organisatie. Havenbedrijf Amsterdam investeert in de stakeholders en laat dit duidelijk naar voren komen in haar strategisch plan 2017-2021. Havenbedrijf Amsterdam wil tot 2021 haar reputatie regelmatig blijven meten en minimaal twee maal per jaar een stakeholderdialoog aangaan om de inspanningen nog verder aan te kunnen scherpen en ambities waar te kunnen maken.

De resultaten van het externe reputatieonderzoek (0-meting) hebben het Havenbedrijf Amsterdam inzicht gegeven in onze positie. Samen met onze stakeholders werken wij actief aan het vormgeven van de energietransitie. De Methode Hofkes helpt ons bij het ondersteunen van deze dialoog met de omgeving.”
Renée Menting, senior communicatie adviseur, Havenbedrijf Amsterdam

Wilt u meer informatie over een BHRM Stakeholder-reputatieonderzoek voor uw organisatie?
Neem contact met ons op via 023-5281040 of via [email protected].

Primary Sidebar

Ontvang onze nieuwsbrief

Dutch Circular Leadership Radio

Topbestuurders aan het woord over de beweging van lineair naar circulair.

Luister hier de actuele podcasts via iTunes en Podbean!

Selectie klantenportfolio

Footer

Over BHRM
Methode Hofkes
In de media
Over deze site
Colofon
Cookieverklaring
Privacystatement
Nieuwsbrief
Aanmelden
Bureau Hofkes Reputatie management
Office 'de Kerk'
Ridderstraat 29
2011 RR Haarlem
023 528 10 40

Copyright © Bureau Hofkes Reputatiemanagement 2017 · All rights reserved · Website by Doets Design