Geloofwaardigheid en betrouwbaarheid
Geloofwaardigheid en betrouwbaarheid zijn de nieuwe communicatiewaarden geworden. Als moderne organisatie maak je verbinding met je stakeholders en sta je open voor hun signalen. Een succesvolle organisatie kent haar eigen reputatie. Zowel de positieve punten als de minder positieve punten. Alleen door daadwerkelijk open te staan voor signalen van buitenaf, kunt u reputatieschade voorkomen. Door hiervoor open te staan kunt u echter ook uw organisatie helpen groeien. Hoe Bureau Hofkes dit doet leest u bij Methode Hofkes.
De keuze tussen ‘zenden’ en ‘ontvangen’
De bovenstaande figuur geeft weer voor welke keuze een organisatie en/of een bestuurder staat. Het zenden staat voor hoe een organisatie de buitenwereld betreedt, zowel qua communicatie als bedrijfsvoering. De buitenwereld reageert hierop, zowel positief als negatief en zowel zichtbaar als niet zichtbaar. Als organisatie en/of bestuurder heeft u een keuze hoe u hiermee omgaat. Kiest u voor de blauwe lijn en blijft u de buitenwereld ‘overtuigen’? Of stopt u over op de groene lijn, en begint u met luisteren? De eerste stap naar goed luisteren begint bij reputatieonderzoek volgens het beproefde Model Hofkes.
Wilt u weten wat geloofwaardigheid en betrouwbaarheid voor uw organisatie kan betekenen?
Neem contact met ons op voor een gratis kennismakingsgesprek
Telefoon: 023 – 528 10 40
E-mail: info@bhrm.nl