Reputatieonderzoek voor Kamer van Koophandel Nederland

Bureau Hofkes voert een groot reputatieonderzoek uit onder de belangrijkste stakeholders van de Kamer van Koophandel. Dit zijn onder meer grote ondernemingen, kleine bedrijven, brancheorganisaties, politiek, bestuurlijke vertegenwoordigers en het Ministerie van Economische Zaken.

Tessa Maas, Communicatieadvies Public Affairs Kamer van Koophandel Nederland. ‘Wij hebben voor Bureau Hofkes gekozen, omdat zij een praktische en betrouwbare methode hebben. De Methode Hofkes geeft ons direct inzicht in hoe het met onze reputatie gesteld is en op welke punten we die kunnen verbeteren.’

Doel van het reputatieonderzoek is om de Kamer van Koophandel inzicht te bieden in haar toegevoegde waarde, zoals waargenomen door de verschillende stakeholdergroepen. Bureau Hofkes komt door analyse van de verzamelde data tot de kern van de beeldvorming over de Kamer van Koophandel. De organisatie krijgt zo praktische en bruikbare feedback vanuit verschillende invalshoeken. Door de reputatie van de organisatie jaarlijks te indexeren op de Reputatiebarometer, ziet de Kamer van Koophandel wat het effect is van haar activiteiten.


Bureau Hofkes presenteert het 1e Nationale Reputatie Congres

Op 10 december 2009 organiseert Bureau Hofkes het eerste Nationale Reputatie Congres in de Hermitage aan de Amstel, Amsterdam. Het thema van het congres is De andere kant van het economisch gelijk, en relateert aan de visie in het boek Wisseling van de macht van Mildred Hofkes.

 

 

 

Het congres nodigt uit tot samen “opdenken” over het nieuw leiderschap en behandelt de volgende onderwerpen:

• Verbreding van het huidige bestuurlijke model, door naast de winst– en verliesrekening ook de reputatie-index in te voeren als bestuurlijk navigatiepunt.

• Het profiel van nieuw leiderschap, naar de kenmerken van de Chief Reputation Officer.

Tevens zal op dit congres de Chief Reputation Officer (CRO) van 2009 bekend worden gemaakt.


Mildred Hofkes auteur van het boek ‘Wisseling van de macht’


In Wisseling van de macht bespreekt Mildred Hofkes niet alleen de huidige problemen aan de top, zoals de beperkte doorstroom van vrouwelijk talent en het gebrek aan diversiteit in bredere zin, maar komt ze tevens met een vernieuwende strategie voor het leiden van een organisatie. De 40 topbestuurders (zowel mannen als vrouwen) die Hofkes heeft gesproken in het kader van een uitgebreid reputatieonderzoek komen in het boek, weliswaar anoniem, veelvuldig aan het woord. Hoe beschrijven deze bestuurders het klimaat aan de top en hoe zien zij de toekomst?

 

Wisseling van de macht is vanaf 23 september verkrijgbaar in de boekhandel.

 


Bureau Hofkes in de Media

• 24 september Bureau Hofkes in Het Financieele Dagblad.
• 24 september Mildred Hofkes te gast bij BNR Nieuwsradio in het programma van Paul van Liempt.