Do’s voor succesvol stakeholderbeleid
Hoe versterkt u de reputatie van uw organisatie?
1. Benadruk in uw taalgebruik het menselijke (en niet alleen het zakelijke).
2. Pas uw taal aan, aan de ‘ontvanger’, leef u in, vang signalen op, wees empathisch!
3. Wees transparant, bijvoorbeeld over verdienmodellen en marges.
4. Hoe transparanter u kunt zijn, hoe minder kwetsbaar uw reputatie.
5. Wuif lastige vragen van klanten niet weg. Juist niet! Toon betrokkenheid.
6. Wat leeft er precies? Haal de ‘angel’ er op tijd uit.
7. Doe aan zelfreflectie en ontwikkel daartoe persoonlijke vaardigheden.
8. Feedback vragen is een activiteit, het komt niet vanzelf.
9. Vermijd een top down structuur. Zo mist u signalen van medewerkers die zien wat er buiten gebeurt. Laat hen tijdig aan het woord om verrassingen (en daarmee reputatieschade) te voorkomen.
10. Denk nooit na een geval van reputatieschade: het waait wel over. Blijf aanspreekbaar, bijt door de zure appel heen en houdt altijd zelf de regie.
11. Zet een professioneel stakeholderbeleid op, en monitor de signalen van buiten naar binnen aan de hand van het BHRM Stakeholder Reputatieonderzoek.
Lees verder…
Reputatiemanagement volgens de Methode Hofkes. Lees meer » |
Onze diensten ondersteunen uw organisatie richting een succesvol stakeholderbeleid. Lees meer » |