• Skip to primary navigation
  • Skip to content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

Bureau Hofkes Reputatiemanagement

  • HOME
  • METHODE HOFKES
  • DIENSTEN
  • KLANTENPORTFOLIO
  • IN DE MEDIA
  • NIEUWSBRIEF
  • FAQ
    • Wat is het verschil tussen reputatie en imago?
    • Kan reputatiemanagement binnen het takenpakket van onze manager Communicatie worden geplaatst?
    • Wat is het verschil tussen klanttevredenheidsonderzoek en reputatieonderzoek?
    • Hoelang duurt het traject van reputatieverbetering?
    • Ik wil graag een reputatieonderzoek laten uitvoeren. Ik wil mijn P&O afdeling een actieve rol geven in het veranderingstraject. Kan dit?
    • Wat zijn de voordelen van reputatieonderzoek ten opzichte van ‘gewoon’ organisatieadvies?
    • Mijn bedrijf is recent op negatieve wijze in de publiciteit gekomen. Kan Bureau Hofkes mij advies geven over de wijze waarop ik de reputatieschade voor mijn bedrijf kan beperken?
    • Kan ik alleen een extern reputatieonderzoek laten uitvoeren?
  • OVER ONS
  • CONTACT

22/02/2017 by Bureau Hofkes Reputatiemanagement

Nieuwsbrief maart (3) 2016: Wat hebben InHolland, Imtech, de UvA en KPMG gemeen?

Wat hebben InHolland, Imtech, de UvA en KPMG gemeen?

Reputatieschade bij organisaties en instellingen is aan de orde van de dag. Niet zelden wordt daarbij een directe link gelegd tussen de kwaliteit van het bestuur en de beschadiging van de organisatie. Na het grote reputatieschandaal in 2010 van Hogeschool InHolland als gevolg van gebrekkig bestuur, volgen nog velen nieuwe reputatiedossiers: Vestia, Rochdale, Bouwfonds, Amarantis, SNSbank, KPMG, ABN Amro, Delta Lloyd, Imtech, Volkswagen en de UvA. Iedere keer weer wordt de link gelegd tussen reputatieschade en bestuurlijke onvermogen.

Hoe dan wel?
Ondernemingen vormen de kern van onze samenleving. Slecht geleide bedrijven berokkenen onze samenleving grote schade toe. Na ieder reputatieschandaal volgen nieuwe maatregelen en wordt het toezicht verder verscherpt. Maar ligt daar wel de oplossing?

Echte verandering kan alleen van binnenuit komen, zo luidt de algemene opinie. Maar hoe ziet dat er uit? Welke toon hoort daarbij? En welke eerste stap?

Foto: Onder leiding van Astrid Joosten wordt tijdens het 5e Nationale Reputatie Congres de dialoog gevoerd over reputatie en leiderschap. Welke rol speelt de toon aan de top binnen uw organisatie? En welk effect heeft dat op de reputatie? >>klik hier voor het hele programma

Inspirerend voorbeelden van nieuwe toon
Over precies 1 week, op 24 maart, spreken Jannine van den Berg (lid korpsleiding van de Nationale Politie), Dertje Meijer (CEO Havenbedrijf Amsterdam), Marcel Joachimsthal (voormalig CEO GSK), topschaatser en zorgbestuurder Carl Verheijen en financieel topanalist Teun Teeuwisse. Onder leiding van Astrid Joosten geven zij openheid van zaken!

‘’Ik waardeer enorm uw initiatief om de inspirerende bestuurders en beslissers van Nederland bij elkaar te brengen rond het Nieuwe Besturen.’’ 
Feike Sijbesma, CEO & Chairman Managing Board, Royal DSM

Tijdens ons congres staat de dialoog centraal. Sluit u zich ook aan bij onze sprekers? Door ieders verhalen te bundelen ontstaan waardevolle nieuwe inzichten. Inschrijven kan tot a.s. maandag 21 maart. >> klik hier

Lees hieronder welke prikkelende thema’s onze sprekers op 24 maart gaan agenderen.
 
U bent van harte welkom op 24 maart!
 

Met hartelijke groet,

Mildred Hofkes

Oprichter NieuwBestuur.nl en
Bureau Hofkes Reputatiemanagement

Sprekers line-up

Het 5e Nationale Reputatie Congres

Thema: Reputatie en leiderschap
donderdag 24 maart vanaf 12:30 uur
de ontmoetingsplaats voor nieuwe bestuurders
(incl. lunch en borrel)

WesterLiefde
Amsterdam

>>>Klik hier voor direct aanmelden>>>

Astrid Joosten, vaste dagvoorzitter
van het Nationale Reputatie Congres

“Wat een geweldige line-up. Ik heb er nu al ongelofelijk veel zin in!” 

Marcel Joachimstal, directeur start-up Mobiquity en voormalig VP and General Manager GSK (Glaxo Smith Kline) Nederland

“Bij Mobiquity werken heel veel jonge mensen (25-35). Om het potentieel van deze generatie te ontsluiten heb je een ander type leiderschap nodig, een verbindende en coachend stijl. Fout leiderschap kan dit potentieel echter heel snel de kop indrukken.”


Dertje Meijer, CEO Havenbedrijf Amsterdam

“Energiezekerheid en klimaatverandering. Grote onderwerpen waar mensen en organisaties moeilijk vat op krijgen. Wie is aan zet, wat kunnen we doen en hoe ver zijn we bereid te gaan?”


Jannine van den Berg, Lid Korpsleiding Nationale Politie

“Daadkracht is de politie niet vreemd en verbinding maken zit in hun bloed. Maar soms leidt die daadkracht tot zenden, terwijl wederkerigheid juist het beste fundament is voor samenwerken en goed contact.”
 


Carl Verheijen, directeur GZC De Nije Veste & Corlaer en voormalig wereldkampioen 10 KM schaatesen

“Ons zorgsysteem zit vol met perverse prikkels. De nadruk ligt nu op het verdienmodel rond zieke mensen, in plaats van op preventie en gezondheid. Dat klopt niet, en is totaal onhoudbaar.’’

Teun Teeuwisse, financieel topanalist

‘’We denken nu dat Imtech het grootste faillissement is van de afgelopen jaren, maar we zijn er nog niet. Wanneer de ‘accountability’ van bestuurders en de scherpte van commissarissen niet snel verbetert, is het einde van frauduleus gedrag helaas nog niet in zicht”

André Heuvelman, 1ste Trompettist Rotterdams Philharmonisch Orkest

“Ken je dat? De pijn die je voelt als je ergens mee stopt waar je het prima naar je zin hebt, maar dat je voelt dat je meer ruimte nodig hebt?”

Met zijn verhaal en zijn muziek verbindt Andre Heuvelman en zet aan tot actie.
> Klik hier en luister hoe zijn muziek u ook raakt

5e Nationale Reputatie Congres
24 maart 2016
vanaf 12.30 uur
WesterLiefde Amsterdam

>>>Klik hier voor direct aanmelden>>>

Copyright © *|2016|*, All rights reserved.

Our mailing address is:
[email protected]
NieuwBestuur
Office ‘de Kerk’
Ridderstraat 29
2011 RR Haarlem

Filed Under: Archief

Primary Sidebar

Ontvang onze nieuwsbrief

Dutch Circular Leadership Radio

Topbestuurders aan het woord over de beweging van lineair naar circulair.

Luister hier de actuele podcasts via iTunes en Podbean!

Selectie klantenportfolio

Footer

Over BHRM
Methode Hofkes
In de media
Over deze site
Colofon
Cookieverklaring
Privacystatement
Nieuwsbrief
Aanmelden
Bureau Hofkes Reputatie management
Office 'de Kerk'
Ridderstraat 29
2011 RR Haarlem
023 528 10 40

Copyright © Bureau Hofkes Reputatiemanagement 2017 · All rights reserved · Website by Doets Design